مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی رایگان کنکور

چگونه تند خوان شویم؟ قسمت 2

⭕️ چگونه تند خوان شویم؟
(قسمت دوم از دو قسمت)

🔹فنون تندخوانی

✅سطحی‌خوانی: در تندخوانی اولین قدم، سطحی‌خوانی برای یافتن اندیشه و منظور اصلی نویسنده است. بنابراین تمام مطالب موجود در متن مورد نظر را به جز اندیشه و نکته‌ی اصلی هر پاراگراف نادیده بگیرید. این اولین تجربه‌ی شما در حذف بخش بزرگی از مطالب متنی است که مطالعه می‌کنید. این کار را بدون هیچ گونه احساس گناهی انجام دهید و نگران نباشید. فقط از درک مقصود اصلی و نکته‌ی مورد نظر نویسنده خشنود باشید و با علاقه ادامه دهید. برای انجام بهتر این کار باید سرعت خواندن خود را افزایش دهید. فهرست مطالب را نگاه کنید. به عناوین اصلی و فرعی توجه کنید و با مرور اجمالی از اصل مطالب آن سر در بیاورید.

ادامه مطلب...
۰ نظر
محمد درویشی

چگونه تندخوان شویم؟ قسمت 1

⭕️ چگونه تندخوان شویم؟
(قسمت اول از دوقسمت)

🔹موانع تندخوانی

قبل از این‌که به فنون تندخوانی اشاره کنیم، بهتر است عادات غلطی را که باعث کندخوانی می‌‌شود بشناسید و تلاش کنید با برطرف کردن آن‌ها، زمینه‌ی لازم برای یادگیری فنون مطالعه‌ی سریع در خود ایجاد کنید. مطمئن باشید اگر تندخوان حرفه‌ای هم نشوید برطرف کردن این عادات غلط کیفیت مطالعه‌ی شما را افزایش می‌دهد و قدرت یادگیری شما را بالا می‌برد.

ادامه مطلب...
۰ نظر
محمد درویشی

10 نکته‌ی مهم برای افزایش درصد عربی

10 نکته‌ی مهم  برای افزایش درصد عربی

1. تعدادی از دانش‌آموزان به کتاب درسی خود اهمیتی نمی‌دهند و فقط به درسنامه‌های کتاب‌های تستی خود بسنده می‌کنند در حالی که خواندن کتاب درسی از اهمیت بالایی برخوردار است. قسمت‌هایی از جمله متن کتاب درسی، کارگاه ترجمه و تمرین‌ها و لغات پشت کتاب درسی و... بسیار مهم هستند.

ادامه مطلب...
۰ نظر
محمد درویشی

مراحل مطالعه ی عربی

مراحل مطالعه ی عربی

 دومین درس دفترچه‌ی عمومی کنکور، عربی است. بعضی از بچه‌ها با این درس مشکل دارند ! اما عربی واقعاً درس چندان سختی نیست؛ البته در صورتی که طبق اصول خوانده شود. عربی درس نسبتاً مهمی است و با وجود این‌که ضریب ۲ دارد، چون خیلی‌ها پایین می‌زنند، درصد بالا زدن در عربی منجر به بالا رفتن شدیدِ تراز و بهتر شدن رتبه می‌شود.

 مطالعه‌ی صحیح عربی چند مرحله دارد:

ادامه مطلب...
۰ نظر
محمد درویشی

برنامه مطالعاتی آزمونهای قلم چی

با سلام

برای کنکوریهای 96 قصد دارم برنامه مطالعاتی رایگان برای آمادگی آزمونهای قلم چی رو (هر آزمون) بر روی سایت قرار بدم

البته اگه تعداد به حد نصاب برسه

ادامه مطلب...
۱ نظر
محمد درویشی

نکات مثبت تکنیک جمع‌بندی به روش سه روز یک‌بار

نکات مثبت تکنیک جمع‌بندی به روش سه روز یک‌بار
1- مطالب را چندین بار مرور کرده و آموخته‌های‌مان را با تست زدن در آزمون‌ها تثبیت می‌کنیم.
2- در هر مبحث به اندازه‌ی اهمیت (تکرار در کنکورهای گذشته) تست می‌زنیم.
3- بعد از تحلیل آزمون که مهم‌ترین قسمت است با تمرکز روی نقاط قوت آن‌ها را پایدار و نقاط ضعف را برطرف می‌کنیم.
4- در آزمون‌ها کاملاً مشخص می‌شود که چه مطلبی را واقعاً فراموش کرده‌ایم و چه مطلبی را به یاد داریم.
5- مهارت‌های آزمون دادن و مدیریت زمان و اطلاعات را یاد می‌گیریم.
6- شرایط روز کنکور را شبیه‌سازی می‌کنیم و این موضوع می‌تواند در آرامش ما در روز کنکور نقش اساسی داشته باشد.
7- تمام تست‌های کنکورهای سراسری گذشته بررسی و رفع اشکال می‌شود.
8- در کمال آرامش تمام مطالب را مرور می‌کنیم.
9- پس از روش سه روز یک‌بار و کلاس‌های جمع‌بندی نهایت استفاده را می‌بریم و نتیجه‌ی بهتری می‌گیریم.

۰ نظر
محمد درویشی

اشتباهات رایج دانش آموزان سر جلسه آزمون

اشتباهات رایج دانش آموزان سر جلسه آزمون
.1 دقیق نخواندن صورت تست ،عدم توجه به فعل و کلماتی از قبیل باید و نباید
.2 مطالعه نکردن تمام گزینه ها

ادامه مطلب...
۰ نظر
محمد درویشی

مشاوره ویژه کنکور 97

ویژه کنکور 97

ویژگی های و برنامه های اجرایی در طرح :


✅ برنامه ریزی بر اساس شرایط تحصیلی و آزمون داوطلب 📊
✅ مشاوره تلفنی هفتگی 2 بار در هفته ☎️ 
✅ آموزش نحوه مطالعه دروس 📖
✅ معرفی منابع مناسب 📚
✅ پیگیری تحصیلی روزانه 📈

ادامه مطلب...
۰ نظر
محمد درویشی

مشاوره رایگان دوران جمع بندی کنکور 96

ویژه کنکور 96

ویژگی های و برنامه های اجرایی در طرح :


✅ برنامه ریزی بر اساس شرایط تحصیلی و آزمون داوطلب 📊
✅ مشاوره تلفنی هفتگی 1 بار در هفته ☎️ 
✅ آموزش نحوه مطالعه دروس 📖
✅ پیگیری تحصیلی روزانه 📈



📊 هزینه: رایگان  💵


Tel : 0919 892 3570

محمد درویشی
سابقه 5 سال همکاری با موسسات آموزشی معتبر کشور و چندین سایت معتبر کشور در زمینه کنکور به عنوان مشاور کنکور




۰ نظر
محمد درویشی

روش های کاهش استرس قبل از امتحان

روش های کاهش استرس قبل از امتحان

▪️ توجه به تغییرات فیزیکی بدن (مثل عرق کردن کف دست، افزایش ضربان قلب، برافروختگی صورت، تنگی نفس) و تغییرات روانی حاصل از اضطراب (مثل کاهش توجه و تمرکز، حواس پرتی و احساس تشویش و نگرانی) می تواند دانش آموز را نسبت به پاسخ های روانی - جسمانی خود هوشیار کند. او می تواند با توجه به حالت های عاطفی - هیجانی خود د رصدد کنترل آنها برآید و آن را به استرس مثبت (انرژی زا) تبدیل کند. برای مثال، توانایی های خود را باور داشته باشد، خود را با دیگری مقایسه نکند، سعی نکند نفر اول باشد (نفر اول، همیشه یک نفر است)، نسبت به خود قضاوت مثبت داشته باشد، مشکلات را درونی نکند و...

▪️ خواب کافی می تواند از شدت اضطراب امتحان بکاهد. اغلب دانش آموزان به حداقل ۶ و ۷ ساعت خواب در طول شبانه روز احتیاج دارند و اگر آنها کمتر از این میزان بخوابند، بدنشان مستعد و آماده آسیب های روحی - جسمی خواهد شد. هر گونه بی نظمی در برنامه خواب یا کم خوابی موجب کاهش کارایی مغز و افزایش استرس می شود.

ادامه مطلب...
۰ نظر
محمد درویشی